Определение и примери за отговорностите на професионалният мениджър на имоти.
Професионалният мениджър на недвижими имоти е компания, която се е специализирала в управлението и администрирането на имоти от името на собственика или инвеститора. В кръга от отговорностите на екипа ангажиран с управлението се включват разнообразни задачи, свързани с ефективното функциониране, поддръжка и оптимизация на имотите, с цел максимизиране на стойността и доходите от тях.
Определяне на наемната цена
Специфика на нашия пазар на наеми е, че се отличава с изключителна чувствителност към цената, която играе и сериозна роля при вземането на решения от страна на ползвателите. Следвайки това разбиране приемаме, че определянето на наема за даден имот е важен процес, който трябва да бъде балансиран между целите на собственика и конкурентната за пазара цена.
Събиране на наемните плащания
Събираемостта на наемните плащания е чудесен индикатор за систематичността и организацията на професионалния мениджър и системата, която е изградил по управление на имота. Своевременното, текущото събирането на задълженията или регулярността на постъпленията от наеми е от изключително значение за ефективността на управлението на имота. Мениджърът на имоти съблюдава изпълнението на основни модалитети и условия, включени в договора за наем, в това число плащанията, срокове, санкции и други важни детайли.
Подбор на наемателите
Подбора на наемателите или селектирането, както още се нарича този процес е друга основна отговорност на професионалния управителя на имоти. Натоварената с управлението на имота компания участва активно в подбора и пресяването на потенциални наематели. За намирането на наематели управителите на недвижими имот могат да се доверят и на посреднически агенции, но отговорността за избора и преценката на правилния наемател е изцяло на мениджъра.
Пояснение:
Всеки имот и всяка организация могат да имат специфични изисквания. Много собственици на имоти се обръщат към професионални мениджъри на имоти или компании, за да се грижат за всички тези аспекти и да гарантират успешното функциониране и развитие на техните недвижими имоти.
Поддръжка на имота
Професионалният мениджър трябва да има грижата да поддържа имота, като създава безопасна и добре организирана среда за обитаване, носейки отговорност за профилактиката на системите, планираната поддръжка и спешните ремонти.
Работата, извършена от изпълнители и други ремонтни специалисти, трябва да бъде инспектирана, за да се гарантира, че отговаря на стандартите поставени от законодателя в сферата на безопасността, но и тези изведени по силата на договореностите.
Управление на бюджетите
Правилното, точно и навременно планиране на разходите за поддръжка и експлоатация на имота, позволява на управляващото дружество и на собственика да осигурят и нужните постъпления и съответно изпълнение на заложените цели. Изготвянето на бюджет със всички негови елементи, включващ и прогнози по отношение на колебанията на конкретния пазар на наеми е една най – сериозните отговорности на мениджъра.
Ние от ACTIVITY се стремим да изградим разбиране по отношение на процеса на управление и администриране на имотите, както и да надграждаме услугите, които предоставяме в тази област към нашите клиенти. След като направихме преглед на общите и достъпни разбирания по отношения на отговорностите, които носи едно професионално организирано звено за управление на недвижими имоти, а именно: